ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ارسال لوازم مستعمل خانگی به نیازمندان واقعی توسط شهرداری مشهد | جرئیاتی درباره طرح «خانه مهربانی»

  • کد خبر: ۲۱۷۱۳۱
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
ارسال لوازم مستعمل خانگی به نیازمندان واقعی توسط شهرداری مشهد | جرئیاتی درباره طرح «خانه مهربانی»
مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد: «خانه مهربانی» به شکل ویژه ازامروز آغاز می‌شود و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

انسیه شهرکی | شهرآرانیوز؛ گوشه و کنار خانه را که نگاه می‌کنید لوازم و وسایلی وجود دارند که سال‌ها بدون هیچ استفاده‌ای فضای خانه را گرفته‌اند.

کهنه شده‌اند و به آنها نیازی ندارید. دلتان می‌خواهد به وضعیت شلوغ انباری هم سروسامان بدهید و از شر وسایل تلنبار شده خلاص شوید. این روز‌ها رهایی از شر این وسایل اضافی در خانه‌های کوچک و قوطی‌کبریتی دغدغه برخی خانواده‌ها شده است. بسیاری از مردم دنبال راهی برای بسامان شدن این وسایل دورریختنی هستند.

تعدادی از این وسایل را به خیریه‌ها می‌دهند، برخی هم نیازمندان دوروبر را با هدیه این اضافه‌های منزل خوشحال می‌کنند، اما بعضی شهروندان هم چشم انتظار سازمانی‌اند که این کالا‌ها را به چرخه مصرف بازگرداند.

یک تیر و دو نشان نیکوکاری

مریم شکوری، یکی از این شهروندان است که تعداد زیادی وسیله خردوریز در خانه دارد و دوست دارد آنها را به دست مستحق واقعی برساند.

به صدای مردم می‌گوید: هر سال به امید اینکه امسال از سماور و ظرف و ظروف اضافی‌ام استفاده می‌کنم یا فرش زرشکی‌رنگ را گوشه انباری را به این امید که حتما جایی به کارم می‌آید، نگه داشته‌ام کلی وسیله را روی هم تلنبار کرده‌ام، اما امسال با خودم عهد کرده‌ام آن را به دست یک یا چند بنده خدا برسانم و با یک تیر دو نشان بزنم. هم دل نیازمندی را شاد کنم و هم خانه‌ام راخلوت کنم. اگر سازمان مطمئنی پای کار باشد، حاضرم خانه‌تکانی اساسی انجام دهم.

مرضیه جلالی، هم اعتقاد جالبی برای ذخیره این وسایل دورریختنی دارد. او معتقد است که انباشت این وسایلی که استفاده نمی‌کنیم جریان انرژی‌های خوب را در خانه مختل می‌کند. این مربی ورزشی می‌گوید: باید هر وسیله‌ای را که بعد از یک سال استفاده نمی‌کنیم به فردی که به آن نیاز دارد، هدیه بدهیم. مطمئنا بهتر آن جایگزین می‌شود.

این بانوی جوان پیشنهاد می‌دهد اگر سامانه‌ای طراحی شود تا این وسایل در کمترین زمان و با روشی درست به دست نیازمندان برسد، بسیاری برای این کار خیر پیش‌قدم می‌شوند. البته به گمان او، فرهنگ‌سازی و تبلیغات هم می‌تواند اثر بسیار مثبتی بگذارد و مشارکت در کار خیر بیشتر می‌شود.

خیرخواهی برای شادی روح پدر

پدرش را بر اثر بیماری سختی از دست می‌دهد. هر بار که چشمش به تخت و کمد و لباس‌های اتو کشیده‌اش می‌افتد همه خاطرات تلخ بیماری پدر برایش زنده می‌شود.

ناهید ملک‌نژاد به شهرآرا می‌گوید: دلم می‌خواهد همه این یادگار‌های دوست داشتنی و خاطره‌انگیز را در این روز‌های پایان سال به دست مستحقی برسانم تا روح پدرم با این خیرخواهی شاد شود.

عمر ۶‌ساله طرح ماندگار «خانه‌تکانی»

از دیرباز تا حال خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد پای کار این نوع نیکوکاری‌ها هستند، اما برای مشارکت بیشتر مردم در امور اجتماعی اسفند سال ۱۳۹۶ طرح «خانه‌تکانی» برای نخستین‌بار از سوی شهرداری مشهد اجرا می‌شود.

طرحی که طبق گفته مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد هرساله در چنین روز‌هایی اجرا می‌شود. رضوی می‌گوید: این طرح سال به سال مسیر ترقی‌اش را پشت سر گذاشته و مورد استقبال شهروندان قرارگرفته است.

به «خانه مهربانی» در ماه مبارک رمضان سر بزنیم

رضوی با اشاره به اینکه لوازم مستعمل خانگی شهروندان برای استفاده مجدد، رایگان جمع‌آوری می‌شود، می‌افزاید: با اجرای طرح «خانه مهربانی» در ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، لوازم خانگی مستعمل شهروندان رایگان با اعزام خودرو و کارگر جمع‌آوری می‌شود.

مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد در ادامه تصریح می‌کند: در این طرح ویژه، وسایل پس از جمع آوری، برای مؤسسات خیریه شناسایی شده معتبر ارسال می‌شود.

اسباب‌بازی در کنار لوازم خانگی

رضوی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند اسباب‌بازی مازاد کودکانشان را در کنار لوازم خانگی هدیه دهند، در مورد راه‌های ارتباطی با سازمان مپ توضیح می‌دهد: شهروندان می‌توانند برای اهدای لوازم خانگی و همچنین اسباب‌بازی‌های کودکان از طریق شماره‌گیری سامانه‌۱۳۷ یا تلفن روابط عمومی سازمان مپ به شماره ۳۶۰۶۱۰۰۰ اقدام کنند یا درخواستشان را در درگاه مجازی iwms.mashhad.ir ثبت کنند تا همکاران، قبل از اعزام خودرو از طریق تماس تلفنی نحوه و زمان مراجعه را به اطلاع برسانند.

لوازم مستعمل بدهید، گلدان بگیرید

مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد می‌افزاید: در هنگام برنامه‌ریزی اعزام کارگر، از سوی کارشناسان و ثبت در سامانه ضمن ارسال پیامک به شهروند مبنی بر روز جمع‌آوری و بازه زمانی مراجعه، نام و شماره تماس راننده نیز برای شهروندان پیامک می‌شود و در زمان مراجعه خودرو ضمن دریافت اقلام اهدایی به شهروندانی که در این طرح همکاری کرده‌اند، با لوح تقدیر و گلدان از آنها تقدیر می‌شود.

تا پایان اسفند مهلت دارید

رضوی درباره زمان اجرای این طرح می‌گوید: «خانه مهربانی» به شکل ویژه از ۲۳ اسفند تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

اقلام و لوازم خانگی اهدایی هم به گفته مدیر عامل مپ می‌تواند شامل تلویزیون، یخچال، کمد، مبلمان، لباس‌شویی، اجاق گاز، سایر لوازم خانگی، سرمایشی و گرمایشی باشد که در هماهنگی با فرمانداری شهرستان مشهد این لوازم در اختیار مؤسسات خیریه قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->